صنایع دستی و سرگرمی



زندگینامه اریکسون



اریکسون در شهر فرانکفورت آلمان در خانواده ایدانمارکیبه دنیا آمد. او نخست تحصیلات هنریخود را در فلورانس ایتالیا دنبال کرد و میخواست استاد هنر شود. سپس در وین که آموزش کودکان چند خانواده امریکاییرا به عهده گرفته بود به دیدار فروید و چند تحلیلگر دیگر نایل آمد. از آن پس به مطالعه روان تحلیل گریدر موسسه روان تحلیل گریوین پرداخت و در 1933 از این موسسه فارغ التحصیل شد

اریکسون در شهر فرانکفورت آلمان در خانواده ایدانمارکیبه دنیا آمد. او نخست تحصیلات هنریخود را در فلورانس ایتالیا دنبال کرد و میخواست استاد هنر شود. سپس در وین که آموزش کودکان چند خانواده امریکاییرا به عهده گرفته بود به دیدار فروید و چند تحلیلگر دیگر نایل آمد. از آن پس به مطالعه روان تحلیل گریدر موسسه روان تحلیل گریوین پرداخت و در 1933 از این موسسه فارغ التحصیل شد. هنگامیکه هیتلر در آلمان به قدرت رسید اریکسون به امریکا مهاجرت کرد و در 1939 شهروند امریکاییشد. او در امریکا در چندین مرکز راهنماییو پرورشیو دانشگاههایمختلف فعالیت کرد و در عین حال به پژوهش هایشخصیخود ادامه داد. اریکسون هنگامیکه به استادیدانشگاه هاروارد منصوب شد به انسان شناسیوقوم شناسیرویآورد و به مطالعه قبایل بومیسیو وهورن پرداخت. چندیبعد در برکلیتحول کودکان را با تکیه بر این اصل که کودکان در حین بازیکردن با عروسک هایشان افکار واحساسات ناهشیار خویش را آشکار میسازند مورد مطالعه قرار داد. شهرت اریکسون به دلیل نوشته هایعمقیدرباره تحول کودک، تحول مفهوم بحران هایهویت وتغییر و توسعه نظریه روانی-جنسیفروید است.

از آثار مهم اریکسون باید به کتب زیر اشاره کرد : کودکیوجامعه (1950)، لوتر نوجوان (1958)، بینش ومسولیت (1964)، هویت : نوجوان وبحران (1968)، حقیقت گاندی(1969).



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: صادق سمیعی | تاريخ: یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |